Publikace „Marketing a management cestovního ruchu na národní a regionální úrovni” se věnuje velmi aktuálním tématům a je logicky rozdělena do čtyř základních částí První část Kvalita ve službách cestovního ruchu komplexním způsobem mapuje důležitost kvality v cestovním ruchu a to nejen na národní a regionální úrovni ale i na úrovni mezinárodní Vhodně je tato část publikace doplněna i o problematiku lázeňského cestovního ruchu který je velmi významnou součástí cestovního ruchu České republiky Druhá část Marketing a management v cestovním ruchu měření vlivů cestovního ruchu v destinaci obsahuje kromě teoretického zázemí i šetření provedené v období ledna 2014 které bylo zaměřeno nejen na charakteristiky z hlediska cestovního ruchu ale také na využívání a hodnocení marketingové komunikace právě v souvislosti s cestováním Právní problematika ve vztahu k cestovnímu ruchu je logicky součástí třetí části publikace Cestovní ruch jako průřezové odvětví Přestože jsou legislativní podmínky komplikovaným problémem a v současné době procházejí řadou změn autoři se s tím velmi dobře vypořádali Stejně tak je tato část publikace vhodně doplněna o problematiku bezpečnostní situace a zdůraznění zmírnění chudoby která je důležitou otázkou pro mnoho rozvojových zemí v rámci subsaharské Afriky Velmi pozitivně hodnotím čtvrtou část publikace která obsahuje výstupy studentské grantové soutěže Řešitelé projektu se adekvátním způsobem zhostili cílů které si vytyčily jedná se zejména o analýzu poptávky a nabídky turistického regionu Střední Čechy a zhodnocení destinačního managementu v regionu Kladně hodnotím provedená dotazníková šetření ve vztahu k poptávce jejichž účelem bylo zmapovat návštěvnost v turistických oblastech Střední Čechy – západ Střední Čechy – jih a Střední Čechy – severovýchod – Polabí zaměřit se na skladbu návštěvníků způsob trávení volného času spokojenost návštěvníků s nabídkou cestovního ruchu kvalitou poskytovaných služeb a zájem region v budoucnu opět navštívit Dotazníková šetření ve vztahu k řízení cestovního ruchu v turistickém regionu byla zaměřena mj na zjištění názorů na vznik a fungování turistické organizace v regionu Publikaci tak lze jednoznačně doporučit nejen studentům oboru cestovní ruch pro které představuje dobrý základ pro další specializaci ale i veřejnosti která si může prostřednictvím tohoto textu ověřit své znalosti z oblasti marketingu a managementu cestovního ruchu a rozšířit si je případně může o tomto tématu získat klíčové informace Práci lze označit jako unikátní materiál pro čtenářskou veřejnost i odborníky v cestovním ruchu a to jak vzhledem k rozsahu tak i k hloubce provedené analýzy a hodnocení