V současné době se v českém prostředí setkáváme s rostoucím významem sociálních podniků běžných na západních trzích Tyto podniky se snaží působit tam kde stát a sociální systém selhávají a svojí speciální nabídkou pracovních míst dokážou nenásilnou inkluzí zapojit do společenského a ekonomického dění osoby jež jsou na klasickém trhu práce znevýhodněné Představují spektrum aktivit hrající v našem tržním systému velmi důležitou roli Nová a ojedinělá publikace si klade za cíl poskytnout čtenáři základní orientaci a prohloubení znalostí o problematice sociálního podnikání a marketingu jehož sílu si málokdo uvědomuje Jeho cílem není přesvědčit lidi o koupi určité značky jogurtů nebo čajů nýbrž změnit chování společnosti změnit její názory a vnímání světa Ten komu se to daří má v ruce neuvěřitelně silný nástroj Proto je na místě opatrnost při tvorbě sociální reklamy ale i kritické myšlení ze strany příjemce Dalším cílem knihy je pomoci měnit v naší společnosti hluboce zakořeněné negativní předsudky pramenící ze skutečnosti že marketing může výrazným a zároveň pro ně nežádoucím způsobem ovlivňovat chování lidí Tato negativní konotace může být korigována jen detailním poznáním podstaty a účelů marketingu i faktu že jeho smyslem není vždy jen manipulace Publikace je určena odborné veřejnosti z řad sociálních podnikatelů managementu malých a středních podniků Určena je rovněž studentům managementu a marketingu pro doplnění uceleného přehledu o možnostech marketingu v sociálním podnikání pracovníkům veřejné správy a státním i soukromým institucím