Publikace si klade za cíl vymezit podstatu a význam logistiky v procesech obchodu a zaměřit se na logistické přístupy a metody aktuálně využívané v obchodování podniků nejen v prostředí tuzemských ale i mezinárodních trhů Předložená publikace tak řeší logistické nástroje používané v zásobovací a distribuční části dodavatelských řetězců Jejich znalost by vám měla v obchodní praxi napomoci nejen tyto logistické přístupy a metody identifikovat a charakterizovat ale také jim rozumět a v neposlední řadě je v případě potřeby umět využívat ve složitém prostředí současných globalizovaných trhů Významnou součástí logistiky aplikované v obchodních procesech firem je zákaznický servis kterému je věnována samostatná kapitola Není jen záležitostí podnikové filozofie ale je také praktickou činností na níž se podílejí pracovníci prodeje marketingu a logistiky Právě logistické služby poskytované zákazníkům společně se zbožím představují dnes již tradičně reálnou šanci na zvýšení konkurenční schopnosti podniku Při jejich realizaci je však zapotřebí brát v potaz aktuální trendy zejména v oblasti informačních technologií podnikání jakož i význam komprese časoprostoru Publikace si proto klade za cíl nebýt jen teoretickým přehledem možných logistických postupů nástrojů a metod používaných v obchodních procesech firem ale také praktickým návodem jak tyto postupy nástroje a metody v obchodní praxi vhodně používat tak aby si podnik na trhu zajistil svou konkurenční schopnost Kniha je určena pracovníkům obchodu a logistických útvarů obchodních firem zejména obchodním a logistickým manažerům prodejcům nákupčím pracovníkům zákaznického servisu logistikům a podnikatelům v obchodě Důležitým zdrojem informací bude pro pedagogy a studenty logisticky obchodně ekonomicky a manažersky orientovaných vysokých škol V neposlední řadě lze publikaci doporučit také všem které téma logistiky a současná praxe poskytování logistických služeb z jakéhokoliv důvodu zajímá