Publikace představuje a rozebírá jednotlivé kreativní techniky managementu inovací tak jak jsou aktuálně využívány v inovační praxi Jednotlivé metodiky a přístupy představují velice flexibilní nástroje které si mohou firmy adaptovat podle své potřeby a podnikatelského zaměření Jednotlivé metody lze v rámci komplexnějších inovačních projektů i efektivně kombinovat Metody jsou vesměs konstruovány tak aby je zvládl každý pracovník po nezbytném zaškolení Metody nejsou založeny na složité matematické podpoře čímž se otvírá prostor k jejich využití i pro intuitivně založené a uvažující pracovníky Jednotlivé kreativní metody jsou seřazeny do logických kategorií dle svého účelu Pro snazší pochopení principů fungování jednotlivých metod využívají autoři v maximálně možné míře vizualizace formou obrázků a grafů Kniha se svým pojetím vymyká existujícím publikacím které jsou z velké části zaměřeny deskriptivně Publikace se snaží propojit existující teoretické poznatky publikované v manažerské literatuře s vlastními empirickými poznatky získanými jak v průběhu mnohaleté praxe v průmyslových podnicích tak vlastní konzultační a edukační činností Tyto poznatky a zkušenosti jsou syntetizovány do normativních postupů které poskytují manažersky ověřený návod jak jednotlivé kreativní metody používat Tyto přístupy dokresluje řada praktických příkladů realizovanými autory publikace případně převzaty z „best practices“ ostatních firem Popis a rozbor metod je doplněn seznamem doporučené literatury která se předmětnou problematikou zaobírá