Posláním předkládané kníhy je poskytnout ucelený výklad poznatků moderního managementu sportu a ukázat na to jak je aplikačně využívá české prostředí sportu Je určena především pro studenty oborů management sportu v České republice dále pak i zájemcům o moderní management ze sportovních organizací jak ziskového charakteru – obchodních společností tak neziskového charakteru – spolků atp Výklad je koncipován na základě moderních poznatků managementu sportu ve světové literatuře prezentovaných na konferencích oborové asociace – WASM Světová asociace managementu sportu a EASM Evropská asociace managementu sportu Text současně zahrnuje změny které se vyskytly v českém sportovním prostředí v posledních letech a ovlivnily fungování sportovních organizací Tematický sled jednotlivých kapitol se věnuje manažerským činnostem v oblasti tělesné výchovy a sportu Ze sekvenčních manažerských činnosti jsou to plánování a organizování v oblasti sportu ze specifických manažerských činností – marketing sportu reklama ve sportu a sponzorování ve sportu Poslední kapitola je určena spíše pracovníkům sportovním praxe Tato kapitola se snaží přehlednou formou nabídnout poznatky v manuálu pro řízení neziskové sportovní organizace