Monografie je strukturovaná do čtyř klíčových kapitol Něco málo k teorii Aktivity Příkladová realizace hodin Návody na tvorbu aktivit s IT Autorky zvolily téma které je velmi aktuální avšak velmi málo vhodně zpracované jak v oblasti teoretické tak pro potřeby pedagogické praxe Dalším výrazným kladem je „zacílenost“ na cizojazyčnou výuku v tomto případě na výuku angličtiny na 1 stupni ZŠ Autorky výstižně vymezují samotný pojem ICT a přehledně charakterizují jeho implementaci do vzdělávání v současném českém školském systému Stěžejní jsou poté podkapitoly vymezující konkrétní užití ICT ve výuce na 1 stupni ZŠ a zejména ve výuce cizích jazyků Praktická část přináší celou řadu aktivit vhodných pro cizojazyčnou výuku s použitím výpočetní techniky Jednotlivé aktivity jsou adekvátně zvoleny srozumitelně popsány a v neposlední řadě je jasně definován jejich didaktický přínos Příkladové realizace hodin detailně popisují jednotlivé odučené hodiny s využitím ICT včetně tří důležitých částí reflexe těchto hodin – popisem výchozí situace efektivitou užité ICT a míry dosažení vyučovacích cílů Závěr publikace obsahuje návody na tvorbu aktivit s IT které detailně a názorně popisují krok za krokem jak jednotlivé výukové aktivity založené na užití IT vytvořit