Nastoupí li nepřipravené a nezralé dítě do základní školy nedovede se s novými nároky správně a přiměřeně vyrovnat Některé děti bývají po příchodu ze školy nadměrně unavené až vyčerpané protože vyučování pro ně znamená příliš velkou zátěž U jiných dětí vyvolává nová školní situace místo radostného očekávání úzkostné stavy a strach trému Aby takovým okamžikům děti nebyly vystaveny a mohly se skutečně do školy těšit v tom jim chce pomoci naše publikace Jejím cílem je nastartovat u budoucího školáka některé percepčně kognitivní funkce Pokud se to podaří může dítě počáteční nároky čtení psaní a počítání zvládat mnohem jednodušeji Pracovní sešit je zaměřen konkrétně na stimulaci početních představ zrakového vnímání a grafomotoriky Při plnění úkolů na jednotlivých pracovních listech by mělo být zabráněno výrazným obtížím při rozlišování písmen ve čtení a psaní Postupně by mělo dojít k cílenému usměrnění správných očních pohybů při čtení opisu a přepisu a k celkovému zobratnění drobného svalstva ruky Početní úkoly vedou dítě k snadnějšímu zapamatování obrazu čísla ve spojení s názorem procvičení základních geometrických tvarů posílí prostorovou a pravolevou orientaci Při plnění jednotlivých úkolů je budoucí prvňák zároveň veden k systematické a úmyslné soustředěnosti na práci což je nezbytným předpokladem jakékoliv úspěšné duševní aktivity nejen ve školním prostředí