V pořadí druhá kniha Firemního vzdělávání je neotřelým pohledem na lektorskou činnost kombinující psychologii andragogiku a umění vyprávění Autor Jan Gruber lektor a psycholog prostřednictvím metafor inspiruje zkušené lektory k zastavení a zamyšlení nad novými možnostmi učení druhých začátečníkům pak nabízí řadu cenných zkušeností a nápadů jak na to Systematicky a v jasných příkladech Knihu doporučujeme každému kdo hledá způsoby jak oživit svou výuku a více ji zaměřit na potřeby a očekávání dospělých účastníků dnešní doby ?Na 104 stranách kniha zpracovává následující oblasti: Metafora úvodem: Potrava pro psychiku výživa pro mozek O přístupu k výuce aneb Jak se k tomu postavit O konstrukci kurzu a jeho vývoji v čase aneb Jak to celé poskládat Komunikace na kurzu aneb Jak mluvit kdy a s kým Principy lektorování aneb Jak to vlastně funguje Motivace motivace aneb Aby se účastnici vzdělávat chtěli Po kurzu aneb Byli jsme v lektorování úspěšní? Vývar na závěr Literatura Slovníček pojmů v kontextu lektorských dovedností