Pracovní sešit pro všechny děti které chtějí připravit svůj mozek na proces čtení Motorické čtení je revoluční metoda která propojuje pohyb očí po řádce s rychlým pojmenováním obrázků čímž se v mozku tvoří nervové spoje potřebné pro skutečné čtení písmen Úkoly v sešitě jsou sestaveny tak aby se nervové spoje vytvářely postupně s respektem k vývoji dítěte Ediční řada Rozvoj mozku vychází z aktuálních neurovědeckých výzkumů a přenáší tak nejnovější poznatky do praxe Motorické čtení děti baví Je hravé a velmi účinné protože dětský mozek využije získané dovednosti při nácviku skutečného čtení které pak nastupuje rychleji a s mnohem menší chybovostí Úkoly u dětí navíc rozvíjejí přidružené schopnosti a dovednosti – děti si zlepšují obratnost mluvidel či schopnost koncentrace pozornosti rozšiřují si slovní zásobu a porozumění rozvíjejí si časoprostorovou orientaci i vizuomotoriku Čtecí řádky jsou tvořeny hezkými a roztomilými ilustracemi které jsou pro děti přitažlivé činnosti se sešitem je proto moc baví S motorickým čtením děti postupně rozvinou nové dovednosti Příprava na čtení a psaní: Dětem se v mozku vytvoří nervové spoje potřebné pro rozvoj gramotnosti Zlepšení pozornosti a obratnosti mluvidel: Rychlé pojmenování obrázků vede k lepší obratnosti mluvidel Sledování obrázků v řádce cvičí pozornost dítěte Děti se učí také orientovat v řádce sloupci i na stránce Začínají chápat posloupnost při lineárním čtení Rozvoj slovní zásoby a myšlení: Sešit obsahuje mnoho slov tříděných dle významových kategorií Současně rozvíjí schopnosti a dovednosti zrakového vnímání i předmatematických představ Nácvik očního pohybu: Děti si nacvičí pohyb očí po řádce i sloupci a také pohyb očí při přechodu z řádky na řádku Zlepšují si své vizuomotorické schopnosti Časový harmonogram používání sešitu v posledním ročníku MŠ: od září do srpna 1 stránku týdně v přípravné třídě: od září do června 1 až 2 stránky týdně po zápisu do ZŠ: 2 stránky týdně v 1 ročníku ZŠ: 3 až 5 stránek týdně vícekrát denně