Publikace se zabývá současnou problematikou řízení cestovních kanceláří a agentur v České republice a je primárně určená pro studium předmětu Management cestovní kanceláře Autoři prezentují v osmi kapitolách postavení a činnost těchto organizací v oblasti výjezdového cestovního ruchu příjezdového cestovního ruchu a domácího cestovního ruchu Důraz kladou především na procesy tvorby a prodeje zájezdů a procesy distribuce dalších služeb cestovního ruchu Součástí výkladu je i charakteristika vnějšího a vnitřního prostředí cestovních kanceláří a agentur Předností publikace je skutečnost že teoretický výklad je bohatě doplněn praktickými příklady a ukázkami dokumentů které umožňují čitateli úplný pohled a pochopení problematiky řízení cestovních kanceláří a agentur Autoři vycházejí ze své dlouholeté práce v organizacích cestovního ruchu a podařilo se jim dobře transformovat a uplatnit praktické znalosti oboru cestovního ruchu v odborném textu Publikaci lze charakterizovat jako ucelený a srozumitelný odborný text který je základem pro studium předmětu Management cestovní kanceláře na vyšších odborných a vysokých školách se studijními programy z oblasti cestovního ruchu Je vhodná i pro širší odbornou veřejnost