Management na celém světě řeší tytéž problémy Špatně vedené schůze nudné prezentace politikaření a intriky nepříjemné nadřízené a neochotné spolupracovníky k čertu s nimi Manažeři se ocitají uprostřed křížové palby nesplnitelných úkolů a nedostatečných prostředků komplexních organizačních struktur a proměnlivého vnějšího světa A od manažerů se jaksi předpokládá že do to všeho vnesou nějaký řád A přesto neexistuje žádný trénink ani školení které by manažerům poradily jak v takových situacích postupovat Prostě se předpokládá že manažeři instinktivně vědí jak správně vést schůze jak správně psát jak správně řešit tisíce ožehavých situací do nichž se dostávají Ve výsledku to vypadá tak že manažeři procházejí jakýmsi interním učňovským obdobím během něhož se učí z úspěchů a neúspěchů všech lidí kolem sebe Po několika letech si tak vytvoří model toho jak podle jejich názoru funguje svět a jak oni v něm mohou přežít Dobré na tom je že tyto vzory chování vedoucího k úspěchu a neúspěchu jsou u všech manažerů ve všech oborech stejné Neexistuje žádné univerzální pravidlo úspěchu Naopak existuje tisíc drobností jež může manažer každý den udělat správně nebo chybně Tato knížka vychází z dvacetiletých zkušeností z různých oborů v různých místech světa a snaží se zmapovat co obecně funguje a co ne v situacích do nichž se manažeři dostávají Nejedná se o žádnou úžasnou teorii managementu Je to praktický rádce jak přežít v manažerském světě