Tato kniha předkládá čtenáři teoretickou i empirickou analýzu k tématu workplace learning Toto označení je zde pro neexistenci lepšího vyjádření do české jazyka překládáno jako učení pro pracoviště Text se odvíjí od dvou v principu jednoduchých tezí: První teze říká že pracoviště je učebním prostředím a místem které zpravidla spoludefinuje komunitu v níž probíhá učení A přestože je učení až na výjimky pouze vedlejším procesem na pracovišti je bytostně spojeno s výkonem práce coby procesem primárním a s mnoha aspekty fungování pracoviště jako součásti organizace např s úsilím o efektivitu práce a s inovačními procesy Druhá teze doplňuje první a zní: učení pro pracoviště se neodehrává pouze na pracovišti může se odehrávat i mimo ně např ve vzdělávacích institucích případně v prostorách mezi pracovištěm a vnějším světem např v rámci sociálních kontaktů příslušníků pracoviště mimo pracoviště samotné Klíčem pro vymezení učení pro pracoviště tedy není prostor ale funkční vazba procesu učení k dění na pracovišti