Publikace které se od vás dostává vaší pozornosti patří k žánru té odborné literatury ze které si vnímavý čtenář pro sebe vždy odnáší poznání které mu nezřídka nabízí i nevšední odpovědi na jeho profesní otázky a problémy Řízení inovační aktivity firem nepatří k triviálním manažerským činnostem řídicích pracovníků jednotlivých stupňů řízení Zvláště období globální recese let 2007 – 2010 prověřilo i naše podniky z hlediska jejich připravenosti a schopnosti adekvátními inovačními aktivitami hledat a nacházet řešení řady svých podnikatelských problémů Opakované empirické průzkumy provedené v souvislosti s výzkumným záměrem fakulty nazvaným „Nová teorie ekonomiky a managementu organizací a jejich adaptační procesy“ MSM 613 843 9905 v rámci kterého také vznikl tento knižní počin potvrdily že k hlavním slabinám inovační výkonnosti našich firem patří špatné proinovační klima a nedostatek strategicky významných inovací Jde o takové inovace které včas reagují na krizí poodhalené nebo již i zřetelně artikulované potřeby a zakládají tak nový rozvoj a růst podnikatelských jednotek Kromě autorovy spoluřešitelské účasti na řešení zmíněného výzkumného záměru to byla léta jeho výzkumného a pedagogického zaměření a spolupráce s praxí která formovala jeho odborné názory na hodnotové inovace Tato odborná aktivita se stala zdrojem autorových teoretických a metodologických poznatků podpořených praktickými zkušenostmi V první dekádě jednadvacátého století byla dále rozvinuta metodologie hodnotových inovací včetně určení jejich rolí z hlediska strategií vedení konkurenčního boje V rámci řešení výzkumného záměru bylo metodicky zpracováno několik dílčích strategií managementu hodnotových inovací Naše a zahraniční zkušenosti shodně potvrzují vysoký potenciál efektivnosti hodnotových inovací a to díky funkčnímu a hodnotovému přístupu jako dvěma klíčovým metodickým konceptům vytváření hodnotových inovací Tyto a další nové poznatky z oblasti managementu hodnotových inovací řešených v posledních letech v rámci výzkumného záměru přivedly autora k rozhodnutí zpracovat publikaci která by se měla pokusit o splnění těchto základních cílů: 8722; Identifikovat a charakterizovat klíčové role kategorie „potřeb“ jako primárního podnětu pro hodnotové inovace a zdroje dalších relevantních informací pro navrhování komplexních hodnotových inovací 8722; Navrhnout nové pojetí inovačního procesu firmy s jinými řetězově propojenými fázemi včetně nové fáze „potřeby“ a s hodnotovými inovacemi jako jedinými inovačními metodickými nástroji 8722; Organicky propojit dílčí strategie managementu hodnotových inovací v jeden ucelený komplex strategií managementu hodnotových inovací Strategie hodnotových inovací 8722;charakterizovat tzv hodnotový dvojefekt v podobě maximalizace hodnoty pro zákazníka efekt subjektu poptávky generující růst hodnoty firmy efekt subjektu nabídky 8722; Klíčové metodické části doprovodit ukázkami praktických aplikací Předkládaná knižní publikace je určena k praktickému využití manažery jednotlivých úrovní řízení a všem ostatním odborníkům kteří jsou zodpovědni za inovační procesy ve firmě za její rozvoj a růst Je také určena jako vhodná učební pomůcka pro studenty vysokých škol ekonomického a technického zaměření