Publikace přináší ucelený přehled problematiky elektronického podnikání a obchodování a vyplňuje mezeru na trhu odborné literatury u nás Je potřebným zdrojem pro informační gramotnost studujících projektantů elektronických obchodů a uživatelů moderních aplikací informačních a komunikačních technologií Na současné e prostředí lze nahlížet ze tří základních pohledů Existence současných možností je důsledkem rozvoje technologií které představují primární nástroje komunikace na všech úrovních od strojové až po běžnou mezilidskou přičemž rychlost a množství přenášených dat neustále roste Na druhé straně existují uživatelé těchto technologií ať už v podobě podnikatelských státních příspěvkových aj subjektů nebo běžných uživatelů pro které se tyto technologie staly zcela nezbytnými a potřebnými a přinesly jim nové možnosti pro podporu jejich aktivit orientovaných na oblasti podnikání vzdělávání zábavy ovšem i těch které nejsou v souladu s morálním kodexem etikou a zákony Právě v této souvislosti je nezbytné věnovat se i třetímu pohledu kterým je problematika principů zásad motivace a legislativy které by měly určovat reálné mantinely a limity a být jednoznačným nástrojem pro orgány činné v přestupkovém a trestním řízení v případě výskytu kolizních situací Všechny tři oblasti se permanentně vyvíjejí a vývoj jednotlivých oblastí ovlivňuje vývoj v oblastech ostatních Hlavním cílem a přínosem monografie je přiblížit současný stav funkční a technologické základny e business a e commerce v přímé vazbě na výše uvedené oblasti a naznačit možné trendy vývoje zejména v souvislosti s orientací na zákazníky tvorbou nových obchodních modelů a využitím moderních technologií pro podporu řízení a rozhodování